Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Megcsaltalak

Megcsaltak? Te csaltál meg valakit? Küldj E-mailt a megcsaltalak@gmail.com címre és vigasztalódj, vagy nyerj feloldozást!

Utolsó kommentek

Sziasztok!

Megcsalás? Velem is sajnos megtette a párom 6 évvel ezelőtt, nagyon megalázottnak éreztem magamat, gyengének, és védtelennek. Belepusztultam a fájdalomba, tönkre mentem idegileg. Hiszen én 1 életre rendezkedtem be, és ott volt az akkor 9 éves lányom, és úgy kellett csinálnom, h ő semmit ne vegyen észre a lelkiválságomból.

Egy hónap alatt lefogytam 16 kg-ot, bezárkóztam, és nem törődtem semmivel. Szerencsére voltak barátok, szülők akik megpróbáltak a segítségemre lenni. Lassan, nagyon lassan kezdtem visszatérni az életbe, de még mindíg itt van a tüske a szívemben:( Ja , és olyan volt az akkori párom, h senki nem nézte volna ki belőle h képes lenne ilyenre, ráadásul szépen harmóniában éltünk.

Aztán jött ez a hölgyemény a munkahelyén, és szépen elcsavarta a fejét.
Csak azért írtam le a történetet, h ilyen is van, és nem kívánom senkinek h érezze ezt a fálydalmat soha!!!!

Természetesen nem fogadtam vissza, és azóta új kapcsolatban élek már 2 lányommal boldogan. . . a pici most 1 éves. :D
Ja és a bizalom. . . . hááát a kisördög azért most már mindíg ott lesz.

Üdv mindenkinek

Címkék: hűtlenség szerelem megcsalás félrelépés férficsal

193 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://megcsaltalak.blog.hu/api/trackback/id/tr21227490

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pucros 2009.07.05. 23:56:54

@tildy:): "Márpedig a félredugás megalázása párunknak. Ennyi."
Van olyan ember, akinek (talán a periodikus dicshimnuszzengés kivételével) bármi a megalázása.
Meg van olyan ember is, akinek semmi sem a megalázása.
És a kettő között egy folytonos skála. Mindenki tegye magát a szerinte legkedvezőbb helyre. Ennyi:)

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2009.07.06. 00:03:57

@peca1000: Bammeg én megkérdeztem.
A válasz az volt, nem tudom azt nyújtani, ami egy új kapcsolat elején van, ismerkedés, egymásba bolondulás stb. Nem tudom azt az érzést nyújtani, amit egy új kapcsolat kialakulásakor él meg az ember. Na bakker és ezt akkor hogy oldjam meg, ha neki ez hiányzik ?

pucros 2009.07.06. 00:05:46

@brillo: Persze, ha van jobb ötletük, váljanak el és valósítsák meg azt, feltéve hogy nincs még gyerek. Ám ha kettőnél többen alkotják a családot, akkor ezek a villongások törpe jelentőségűek.
Egy gyerek egészen másképp működik, amikor még csak tervbe van véve, meg amikor már létezik. Utóbbi esetben mindent überelő szempontot jelent, ezek a megcsalós sztorik meg mennek a bulvár közé.

Kytia 2009.07.06. 00:09:18

@peca1000: "A kereszténység kialakulása előtt nem volt ez probléma."

Tééényleg? Mesélj még! Akkoriban mibe szedtétek a meggyet?

Mioporfeszosz (törölt) 2009.07.06. 00:10:37

@peca1000: Kár átesni a ló tuloldalára.
A probléma nem a keresztényég kialakulása, az amit ott kötelezővé tettek, maga a csontig ható, máig érezhető ember ellenes horror..:( ebben egyetértünk.

De a probléma ennél sokkal bonyolultabb, az oké, hogy mindenki kefél mindekivel, vagy akivel csak akar, ma kb már ugyis ez van.

Ugyanakkor felmerül, és kiknek legyen gyereke? az hogyan legyen felnevelve? miképpen kap több esélyt a jövőre nézve a társadalomtól? stb, és ez bizony mégmindíg a 100% monogám 2szülős családmodell.

brillo · http://brillo.blog.hu 2009.07.06. 00:10:50

@Mioporfeszosz:
"Nem nagyon magyaráztad el, miért és mitől találod undorítónak a szeretőzést, amíg az alkalmi félredugást elfogadhatónak. De tán magad sem tudod, mi is a tényleges indokod."

de igen!:) az történt ugyanis, hogy félreértettél - én nem "alkalmi félredugásról" beszélek. hanem arról, amikor ez egyszer megtörténik.

olyan ez, mint amikor valaki hirtelen felindulásból leszúr valakit, vagy előre megfontoltan, kitervelten megöli (esetleg sorozatban, többeket). egyiket sem szeretném beiktatni az életembe, nem tartom helyesnek sem elfogadhatónak, nyilván... de a jog is tesz különbséget a két emberölés között, nem? (nem tudom... nem vagyok jogász)

gőzöm sincs, mit tennék, ha kiderülne, hogy a párom megcsalt - de tutira rosszabbul esne az, ha viszonyról lenne szó, mintha egy részeg dugásról.

pucros 2009.07.06. 00:18:50

@tildy:): Az nem jó, ha valaki csak elkezdeni szeret dolgokat. Sosem fogja élvezni a hosszú távú hozadékot.
Az ember életében előbb van a párválasztás, utána a család. Amíg nem fejezte be az egyiket, ne kezdje el a következőt.
Nekem nagyon szemléletes az, ahogy Feldmár András beszélt erről. Szerinte, amikor ketten egybekelnek, akkor meghalnak külön emberként. Amikor jön az első gyerek, akkor meghalnak párként, és háromtagú család lesznek. Amikor jön a második gyerek, akkor mindhárman meghalnak mint háromtagú család, és újjászületnek négytagú családként. És így tovább...

brillo · http://brillo.blog.hu 2009.07.06. 00:19:10

@pucros:
"Utóbbi esetben mindent überelő szempontot jelent, ezek a megcsalós sztorik meg mennek a bulvár közé."
- feltéve, hogy a szülők tudják kezelni a kialakult helyzetet, és meg tudják oldani a problémát.
egyetértek azokkal, akik szerint egy veszekedős, feszültségekkel terhelt, fagyos otthoni légkör ártalmasabb a gyerekre nézve, mint az egy-szülős megoldás.

vannak fokozatok... egyszer megtörtént, a megcsaló fél nagyon bánja, a párja megbocsát, oké, "mehet a bulvárba".
de szted egy gyereknek öröm látni, hogy anyu és apu egymásra se néz, nem beszélnek, ha mégis, roppant kimértek, nem esznek együtt, külön alszanak, ha egyáltalán apa hazajön - és az egész olyan hamiskás? a gyerek rögtön leveszi, ha a szülők között nem stimmel valami, csak legfeljebb nem tudja szavakba önteni... nem kell hülyének nézni.
persze, ha lehet, oldják meg válás nélkül - de van, amikor nem lehet. akkor viszont sztem jobb a válás.

Zsit (nyau és rémizé) · http://ittanyugatihatarszelen.blog.hu 2009.07.06. 00:21:42

@bereg:
Aham, csak az tart vissza, semmi más! Ökör, te :DDDD

És persze, nem lenne, de ettől függetlenül szabad nekem ezt a véleményt mondanom?
Köszönöm :)

Jóccak!

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2009.07.06. 00:23:58

@pucros: Ez már most az ő dolga. Csak kicsit korábban is eszébe juthatott volna, nem 10 év után . Igen voltam olyan balga, én is "ráépítettem" az életem. Nem anyagilag, abban mindig is a függetlenség híve voltam, hanem párkapcsolatilag. Imádtam őt, felnéztem rá, tiszteltem, mindent megtettem volna érte. Egyetlen egy dolog kivételével: az pedig az, hogy örök 2. hely jusson csak nekem.

Amúgy jómagam is nagy Feldmár-"rajongó" vagyok.

brillo · http://brillo.blog.hu 2009.07.06. 00:24:45

@pucros:
"Ám ha kettőnél többen alkotják a családot, akkor ezek a villongások törpe jelentőségűek."

ja és még valami: a sértett felek általában a gyereket kezdik használni a másikon való bosszúállásra / indulataik levezetésére. egészséges, mi? fő, hogy családban nő föl a gyerek!

Mioporfeszosz (törölt) 2009.07.06. 00:26:15

@tildy:): "Bammeg én megkérdeztem.
A válasz az volt, nem tudom azt nyújtani, ami egy új kapcsolat elején van"

Normálisan mire az ember komoly kapcsolatba, stabil családalapításba kezd, túl van jópár hasonlón, és ha nem is "megunja", de tapasztalatként már elraktározta, nem éli meg akkora "durranásként", hogy na, szerelem vagy uj kapcsolat van a láthatáron.
Ha nem, akkor sorry, még egyszerűen nem jött el az ideje...

Viszont az effektíve szintén egy betegség, aki folyton ezt keresi, kb személytelenül, az újat, a hódítást.
És ez megint nem a szexről szól, bármilyen fura is, hiába "dugnak benne", ez egy másik súlyos rendellenesség, egyfajta önértékelési zavar.
Mutatja ezt az is, az ilyen embernek mindegy ki a partner, szinte "bárkivel" kavarna egy ilyen felületes kapcsolatért...

Ezek azok a pontok, ahol életek válnak pokollá és párok meggyűlölik egymást, holott az egyikük a kapcsolat keretei közt kezelhetetlen defektusáról van szó, amin semmi nem fog segíteni, és sokszor ezt nem maga az érintett, de a párja sem látja be.

Sajnos odáig már eljutottunk, hogy technikai szinten lehet a szexről beszélni, az iskolában is felmerül a kérdés, bár sztem ott is rosszul, mert CSAK azt sulykolják mit NE...
de az érzelmi kérdések, az önismeret, minden egyéb, az totális tabu.

Lelkibetegek nevelnek (gyártanak futószalagon) kishibás vagy éppen súlyos lelkibeteg egyedeket büszkén.
Kb ugy "látod fiam milyen komplexusos apuka, na te se leszel jobb, arról tettem.." :((

Mioporfeszosz (törölt) 2009.07.06. 00:38:28

@brillo: Ez egy prekoncepció, amit magadból vezetsz le, mondván te részegen, alkalmilag esetleg kefélnél érzelmek nélkül. A párodnak pedig nem a testére, hanem az érzelmeire vagy féltékeny, csak téged szeressen, csak téged akarjon, csak te légy neki fontos, senki más.
Namost a bibi itt szokott jönni, ugyanis egy férfi totál jokat kefél érzelmek nélkül, akár minimális érzelmi részvétellel, még rendszeresen is, tehát eleve a prekoncepció nem igaz, amire aztán felépül az egész történet.
Sajnos ez a legnehezebb, mindkét nem nagyon nehezen fogadja el, hogy a másik másképp áll ehhez, mint ő, tovább bonyolitja, hogy ezek sem kőbe vésett határvonalak, vannak némileg "férfias beállítottságú" nők és "nőies beállítottságú" fárfiak.

pucros 2009.07.06. 00:38:53

@brillo: Ez mind igaz, csak nem erről volt szó, hanem a félredugásról. Ami nyilvánvalóan nem a gyerek előtt zajlik.

Jól értem, hogy a félredugást árukapcsoljátok a fagyos légkörrel, veszekedéssel? Azt nagyon nem kéne. Tudom, hogy ez a nézet az általános, de hát az isten szerelmére, éppen emiatt érzi kötelességének mindenki félredugás esetén, hogy légkört fagyasszon és veszekedjen! Az ártalmas dolgokban szakítani kell tudni a hagyományokkal.

Persze van rosszabb, a muszlimok még ölnek is. Még kevesebbért is. Az is csak hagyomány.

brillo · http://brillo.blog.hu 2009.07.06. 00:50:04

@Mioporfeszosz: ebben az érzelem-mentes dologban teljesen egyetértek.
viszont, sztem teljesen jogosan várom el a páromtól (és ő is tőlem), hogy emberként viselkedjen, aki - tiszteletben tartva a másikat és azt, hogy kapcsolatban él - nem dug meg minden szembejövő jó nőt, akit egyébként megdughatna a tudtom nélkül, csak azért, mert.
feltéve, hogy nem ösztön-lény.
változatlanul ebben reménykedem:)

az ember ellenáll a kísértésnek, nem? legalábbis törekszik rá, és nem azon munkálkodik, hogyan verje át élete szerelmét...

recommented 2009.07.06. 01:01:19

1. A leveled alapján nem csodálom, hogy megcsalt a párod.

2. Ha egy megcsalás miatt 16 kilót fogytál és depresszióba estél, akkor nagyon súlyos mentális problémáid lehetnek, nem ártana foglalkoznod ezzel.

3. "Ja , és olyan volt az akkori párom, h senki nem nézte volna ki belőle h képes lenne ilyenre, ráadásul szépen harmóniában éltünk."

A senki nem nézte volna ki belőle szófordulat arra utal, hogy befolyásolható vagy, nincs határozott véleményed, és a párod megítélésében is határozatlan voltál. Ez így nem működik. A mindenkori pároddal te élsz együtt, te vagy vele kapcsolatban, nem a szüleid, nem a barátaid, nem a munkatársaid.

4. Ha egy megcsalás miatt kidobtad a "párod", akkor sosem szeretted igazán, és sosem éltetek "szépen harmóniában", csak te szeretted volna azt hinni.

5. Mire volt jó ez az írás? Önigazolás? Önsajnálat? Lelkiismeret-furdalás? Gondold végig, és azt is, hogy mit tennél, ha a mostani párod csalna meg. Vajon a tökéletes kapcsolat, a harmónia csak egy emberen múlik? Vajon te tökéletesen viselkedsz a kapcsolatban? Vajon neked soha nem kellett semmit megbocsátani?
Az ember tökéletlen lény, képtelen egyáltalán megérteni, körülíni a tökéletes fogalmát, nem szabad, hogy túlzott elvárásaid legyenek magaddal és másokkal szemben! Ha képes vagy szembenézni a saját tökéletlenségeddel, és megbocsátani magadnak, elfogadni magadat, akkor másokkal is képes leszel megtenni ugyanezt, enélkül sosem élhetsz "szépen harmóniában", mindig ott lebeg feletted a csalódás árnya. Figyeld magadat és fogadd el! Aztán másokat is, úgy ahogy vannak.

Mioporfeszosz (törölt) 2009.07.06. 01:01:24

@brillo: Az önmérséklet szép dolog, de csak akkor ér valamit, ha szinte automatikusan működik, nem ilyen tűzzelvassal ellenállós akármi, mert azt már ugyis megette a fene.
Nameg az "életemszerelme" című szinpadra való hülyeség sem játszik igazán. Két ember kapcsolata lehet igazán mély, szoros és őszinte, de azt önmagában a hagyományos értelemben vett szerelem nem fogja megalapozni, ami egy meglehetősen múló dolog bír lenni.

brillo · http://brillo.blog.hu 2009.07.06. 01:01:54

@pucros: aki nem nyitott házasságban él, az sosem lesz képes pikk-pakk szemet hunyni a félredugások fölött. szerencsére...
senki sem kényszerből veszekedik és rontja el a légkört - itt komoly indulatokról van szó, és olyan érzelmekről, amelyek a házasság alapjait (stabilitását, egyensúlyát, stb.) érintik. ezeken nem lehet "csak úgy" uralkodni (hacsak nem vagy pszichopata, persze:)).
persze, vannak házasfelek, akik elnézik az effélét - de gondolom, nem róluk beszélünk:)

ha az ember ténylegdeúgynagyon szereti a párját (és nem a "lángoló első 2 évről" beszélek, hanem arról a mély szeretetről, amivé válik a kapcsolat), nem tud lemondani arról a néhány jó kefélésről a társa iránt érzett megbecsülésből? "igen, jó volna meghúzni azt a nőt, de ennél jobban szeretem a feleségem... nem éri meg" - ilyen nincs?

vagy "most dugni van kedvem, miért ne dugnék" alapon mindent szabad, és minden relatív?
ez a legnagyobb önbecsapás, ami létezik.

jóéjt!

brillo · http://brillo.blog.hu 2009.07.06. 01:04:10

@Mioporfeszosz:
"Az önmérséklet szép dolog, de csak akkor ér valamit, ha szinte automatikusan működik, nem ilyen tűzzelvassal ellenállós akármi, mert azt már ugyis megette a fene."

egyetértünk!! hurrá!:)

Cinkapanka 2009.07.06. 01:54:49

"Aztán jött ez a hölgyemény a munkahelyén, és szépen elcsavarta a fejét."

Egy félrelépéshez 2 ember kell. Undorító dolog szétbomlasztani egy házasságot/kapcsolatot, de mi van ha nem a munkatársnő kezdeményezett? A levélből ez nem derül ki teljesen, viszont a férfi csak megadta magát.

Azzal egyetértek, hogy nem fogadta vissza.
Ha a párom megcsalna többé nem tudnék bízni benne, akkor pedig a folytatás reménytelen. Folyton arra gondolnék, hogy mikor nem velem van lehet, hogy épp megint megcsal valakivel.

bereg 2009.07.06. 08:37:48

@Thiaa:
"Azzal egyetértek, hogy nem fogadta vissza.
Ha a párom megcsalna többé nem tudnék bízni benne, "

Akkor is, ha lenne egy 9 éves gyereked, mint a poszt írójának? Ez itt az a bizonyos nem mellékes körülmény.

helloka 2009.07.06. 08:40:38

8 évvel ezelőtt a párom 4 év után csalt meg a barátnőmmel. A legundorítóbb az volt, hogy a lánnyal bszéltem meg a gyanumat, hogy a párom megcsal. Ő meg bizonygatta, hogy biztos nincs senkije csak képzelődöm.
Jól éltünk, nem értettem mi történt. (Akkor 27 éves voltam.)
És nem csak az tud 16 kg-ot fogyni, aki kövér. 170 cm vagyok, akkor 60 kiló voltam.
3 hét alatt 15!!!!! kilót fogytam, mert folyamatosan hányingerem volt a dologtól.
Édesanyám nem tudta már, hogy mit csináljon velem, minden nap a kedvenc ételeimet főztem, de egyszerűen nem tudtam enni.
Kb. 9 hónap múlva megismertem a mostani páromat, aki kb. 2 évig volt kénytelen elviselni a féltékenységemet, mert akkor még a pápában sem bíztam volna meg mint férfiban. De kitartott és most már 5 éves házasok vagyunk. De ha arra az élményre gondolok, akkor néha még most is összeszorul a gyomrom, mert ennél nagyobb megalázásban nem lehet része az embernek.
Thiaa: a megcsaláshoz 2 ember kell igen, de a nők nagyon undorítóak (ezt mint nő mondom). Ha kinéznek maguknak egy pasit, akkor addig mesterkednek, míg a leghűségesebb pasi is elcsábul (mondjuk egy céges bulin egy kis pia után). Úgyhogy én azt szokta mondani, hogy a páromban megbízom, csak a többi nőben nem.

euAgWzgmmtq7K 2009.07.06. 08:59:33

@helloka: én ezt nem értem. nektek az egész világképetek arra van felépítve, hogy a párotok nem kefél mással? és ha ez megtörténik, akkor minden összedől? elég gyermeteg. saját tapasztalataim szerint a férfiak minden különösebb érzelmi alap nélkül hajlamosak egy jót dugni akárkivel, aztán meg mégis hazamennek a feleségükhöz. egy okos nő ezt tudomásulveszi, és megérti. aki meg hülye, az beadja a válópert.

csillagkúll · www.:madeinfidesz.eu 2009.07.06. 09:05:37

az uram azt mondja, nem kell személyes dolognak venni a megcsalást, a félrekufirc az elkerülhetetlenség megkerülhetetlensége

TBal 2009.07.06. 09:13:50

Nagyon értelmes, konstruktív itt a vita, ritka az ilyen - öröm olvasni :)

brillo · http://brillo.blog.hu 2009.07.06. 09:24:49

@d.hardman: így néz ki, amikor egy férfi önigazolást keres. egyszerűbb lehülyézni a nőt, mint ellenállni a kísértésnek..

aki pedig a felesége mellett szeretne mindenféle nőt megdugni, költözzön a világ azon tájára, ahol ez a megszokott norma, és ahol ezt a nők is elfogadják. mert amíg itt műveli ezt, csak sebeket fog okozni.

alumi 2009.07.06. 09:32:05

Azoknak, akik azt írták, hogy esetleg a nő volt elhanyagolt...

Talán meglehet, hogy van a nőn felesleg, talán az idők folyamán nem szépül, hanem az idő, a problémák, és a szülések nyomot hagynak a megjelenésén, de az az igazság, hogy a 20 éves feszes testű, friss punci is ugyanolyan büdöset szarik... és csak a férfiak lehetnek olyan vakok, hogy nem veszik észre, hogy a nővel együtt bizony ők is öregszenek, kopaszodnak, a farkukra lóg a hasuk, elkezd szőrösödni a hátuk, és bizony nem új játszik már a bráner, mint régen...
Evvan.
(fordítva is igaz ofkorz, bár olyat még nemigen hallottam, hogy bármelyik idősödő faszit egy fiatal donmacsóért hagyta volna ott a neje)

bereg 2009.07.06. 09:42:47

@brillo:
"szeretne mindenféle nőt megdugni, költözzön a világ azon tájára, ahol"

A nők pedig költözzenek Tündérországba, ahol még előfordul holtig tartó hűség és szerelem?
(Nem szép dolog a megcsalás, de sajnos az élet része, és nem az a megoldás, hogy a homokba dugjuk a fejünket, és próbáljuk elhitetni magunkkal, hogy velünk soha nem fog megtörténni.)

alumi 2009.07.06. 09:48:19

@bereg:

Mindenkivel megtörténhet, de nem szeretnék egy férfi picsogást sem meghallani, ha a nő félrekefél!

Mellesleg, amelyik pasimat megcsaltam, ott mindig ment a vérnyákolás utólag, meg előadták a szentbeszédet a megtört bizalomról, úgyhogy finoman szólva is kurvára elegem van abból, hogy a férfiaknak mindent el kell, lehet nézni, a nő meg egy büdös kurva, ha elfogadja a szitut és ő is úgy csinál.

euAgWzgmmtq7K 2009.07.06. 09:49:28

@bereg: ja, kb ez az én válaszom is . egyébként kérdeztem valamit, amire az nem válasz, hogy így néz ki, aki önigazolást keres. nem keresek, régóta számot vetettem azzal, hogy nem vagyok tökéletes, mint ahogy a párom sem az, valamiért pedig mégis együtt vagyunk - egy idő után meg nyilván vége lesz, mint mindennek az életben, és megítélésem szerint ez az élővilághoz, Darwinhoz közelállóbb felfogás, mint ilyen első és utolsó, halálig tartó stb. kapcsolatokra készülni. Értem én, hogy egyszerűbb az áldozat, a VESZTES szerepét fölvenni, és sajnáltatni magunkat, de az élet sajnos egy HARC, amiben a gyengébb húzza a rövidebbet.

bereg 2009.07.06. 09:51:09

@Répáné D. Primula:
Helyes, helyes, ha ilyen vernyákolós, kettős mércével számító férfibe botlasz, nyugodtan csald is meg rendesen, hátha észhez tér :)

euAgWzgmmtq7K 2009.07.06. 09:51:38

@Répáné D. Primula: engem nem érdekel ha a párom félrekefél, csak használjon gumit, nem nyomozok utána, nem is akarok tudni róla. mivel felnőtt, szabad ember, ezért joga van bárkivel azt csinálni, amit akar.

alumi 2009.07.06. 09:57:15

@bereg: őszinte leszek: mind ilyenek vagytok.:)
a férfiegó nehezen veszi be, ha a nő nem otthon keresi a gyönyört...

@d.hardman: utána meg lehet azon agyalni, hogy Ödönke vajon tőlem van, vagy a postástól...nem igaz?

Lángharcos 2009.07.06. 09:59:52

Lehet kötekedni azon, hogy a posztoló szellemileg virágágyás, vagy gazos rét, testileg pedig bálna, vagy csontlerakat. Azon nem változtat, hogy a megcsalás az egyfajta árulás és fáj.

Helyesen tetted, hogy elhagytad.

TBal 2009.07.06. 10:02:11

@Répáné D. Primula: én pl. nem vagyok ilyen. Tényleg nem...

tárhejj · http://atarhely.hu 2009.07.06. 10:05:49

Örülök, hogy sikerült felállni és tovább lépni. Sok boldogságot az új családdal :)

brillo · http://brillo.blog.hu 2009.07.06. 10:12:03

@bereg:
"Nem szép dolog a megcsalás, de sajnos az élet része" - az, ha megtörténik. de szerencsés esetben az ember nem úgy megy bele a kapcsolatba, hogy a megcsalásra mint "a kapcsolat velejárójára" gondol. vagy akkor közölje ezt a kapcsolat elején.
"heló, figyu, házasodjunk össze, de jó ha tudod, ha meglátom a titkárnőm fenekét a széken gömbölyödni, nem bírok magammal - jó leszek így is?"

azon meg tényleg őszintén csodálkozom, hogy sokaknak a megcsalás a világ legtermészetesebb dolga - én még úgy gondolok a hűtlenségre, mint valamire, ami _van_, létezik, de ami ellen harcolni kell.

@d.hardman: az élővilágban is van monogámia (ld. pingvinek és gerlék). a harcról pedig annyit: ha nem törődnél bele a hibáidba, hanem törekednél arra, hogy tökéletesebb legyél (ami nyilván nem lehetséges - de törekedni attól még lehet), akkor tudnád meg igazán, mi az a harc. a kísértésnek ellenállni - no AZ harc!

bereg 2009.07.06. 10:18:55

@Répáné D. Primula:
"őszinte leszek: mind ilyenek vagytok.:)"
Klassz, hogy jobban ismersz engem, mint én magamat, rutinos lehetsz :) Nincs is több kérdésem.

bereg 2009.07.06. 10:22:16

@brillo:
"vagy akkor közölje ezt a kapcsolat elején"

Erről már volt szó: a nők hazugságra kondícionálják a férfiakat. Ha két hős szerelmes nyomul a nőre, és az egyik (reálisan) elmondja, hogy a világ nem fenékig tejfel, és sajnos egy hosszú kapcsolatban előfordulhat a megcsalás, ne legyünk naivak, a másik pedig azt mondja, hogy drágám, én soha nem lennék képes megcsalni téged, szerinted melyik befutó lesz a nyerő?

Gazz 2009.07.06. 10:22:41

Ez a népi játék, hogy félrekurogatok, mert leszarom azt hogy a másik szenved ettől, nagyon terjedőben van. Nálunk a játszótér tele van elhagyott és megcsalt kismamákkal. Van aki három gyerek mellől lécel le.
Idevágó kedves kis történet:
gazz.blog.hu/2008/07/25/kismamak_a_jatszoteren

euAgWzgmmtq7K 2009.07.06. 10:29:36

@brillo: haha :) templomban lehet ilyen jó szövegeket hallani, hogy a kisértésnek ellenállni, az mekkora harc. apácákon is látni például, mindegyik igazi bombázó lehetett, sejthető, mekkora erőfeszítésükbe került Krisztus jegyeséül szegődni :D nem törődöm bele a hibáimba, mert amiről szó van, az nem hiba.

@bereg: ott a pont.

@Gazz: azért vegyük észre, hogy a pasik a nőjüket nőkkel csalják meg, úgyhogy az a nő, aki annyira nem akar résztvenni ebben a népi játékban, ne feküdjön le házas pasikkal. eddig nem úgy vettem észre, mintha ez a mentalitás annyira terjedne.

brillo · http://brillo.blog.hu 2009.07.06. 10:32:20

@bereg: de nem arról volt szó, hogy előfordulHAT a megcsalás - hanem hogy az illető TUDJA, hogy meg fogja csalni a párját. ez kicsit más...

nekem is néha kedvem támadna lefeküdni mással. mégsem csalom meg a páromat csak azért, mert akkor és ott éppen arra szottyant kedvem. igen, az élet nem fenékig tejfel...

euAgWzgmmtq7K 2009.07.06. 10:37:41

@brillo: ez baromság. az illető nem tudja, hogy meg fogja csalni, ez geciség lenne, tény. hanem az illető nem egy álomvilágban él, valamint látja hogyan működik a világ évezredek óta, és tudja, hogy a legjobb szándéka ellenére is előfordulhat, hogy megcsalja a párját. pont úgy, mintha az ellenkezőjét bizonygatná a kapcsolat elejétől, így viszont nem hazudik. szánalmas és kisszerű, ha két ember egymás iránt érzett szeretetének az alapja az, hogy csakis, és a sírig csak egymással. miért akarják a nők teljesenk kisajátítani a férfiakat? kis gondolkodással rájöhetnének, hogy pont az ellentétes hatást érik el vele hosszútávon.

brillo · http://brillo.blog.hu 2009.07.06. 10:39:02

@d.hardman: próbáltál már ellenállni a kísértésnek? nyilván nem, hanem megdugsz minden szembejövő nőt, aki hajlandó erre.
ez van. ettől olyan szép színes a világ.

ami pedig az apácákat illetve a többi önmegtartóztató embert illeti: próbáld ki, milyen az, ha nem élsz nemi életet pár hónapig. még magaddal sem. ugye, szar?
persze, ezt sosem fogod megtudni. hiszen gyenge vagy hozzá. inkább lehülyézel:) hát tessék nyugodtan hülyézni.

brillo · http://brillo.blog.hu 2009.07.06. 10:42:37

@d.hardman:
"szánalmas és kisszerű, ha két ember egymás iránt érzett szeretetének az alapja az, hogy csakis, és a sírig csak egymással." ez az, ahol nem értünk egyet - szerintem nem szánalmas, legfeljebb naív...
nyilván benne van a pakliban a megcsalás. de éppen ezért szeretem a "törekedni" szót: nem kell fűt-fát ígérgetni, hogy így soha meg úgy soha. egyszerűen törekedni kell arra, hogy az ember hűséges tudjon maradni. ha becsúszik egy botlás, hát becsúszott. de úgy élni, hogy a megcsalás a mindennapok része, hát, ez nekem sok lenne:)

bereg 2009.07.06. 10:43:54

@brillo:
"de nem arról volt szó, hogy előfordulHAT a megcsalás - hanem hogy az illető TUDJA"

Ne gondold, hogy az emberek ezt előre tudni szokták, gyárilag mindenki naiv, aztán felnövünk. Épp a napokban beszélgettem egy barát barátnővel, aki épp most csalta meg a férjét (van gyerekük is). A lány azt mondta, ezt soha nem gondolta volna magáról. Előtte évekig nyomta ezt a hűség szöveget, amiket itt olvasni lehet.

euAgWzgmmtq7K 2009.07.06. 10:45:00

@brillo: hát igen, látom neked is bonyolult a világ, nyilván fekete/fehérben, sarkítva egyszerűbb gondolkozni. csak épp nem vezet sehova. kérdéseidre válaszolva, bár nem tudom, miért kötöttünk ki most pont nálam, szerintem amiket felvezettem, általános dolgok, és nem velem készül interjú, de mindegy:
- próbáltam már ellenállni, nap mint nap ellenállok, és nem, nem dugok meg mindenkit aki hajlandó rá, mert nem érdekel, bizonyítottam én már eleget, a páromra korlátozom a másik nemmel való kapcsolatomat.
- kipróbáltam már. ezzel mire akarsz utalni? a faszverést pedig nemnagyon művelem, lévén felnőtt ember vagyok, van kit dugnom ha akarok.
Szerintem, nem én vagyok a gyenge, mert én a valósággal nézek szembe, és nem egy hazug álomvilágban élek. utóbbi következménye aztán az ilyen történés, mint a nyitó postban. előbbié pedig a tudat, hogy nem hazudok magamnak egy képzelt világot, és őszinte lehetek.

euAgWzgmmtq7K 2009.07.06. 10:46:23

@brillo: és ki a fasz mondta, hogy a megcsalás a mindennapok része? ez itt a kérdés.

brillo · http://brillo.blog.hu 2009.07.06. 10:51:14

@bereg: oké, értem én. és az ember eshet szerelembe férjjel és gyerekkel az oldalán - nem egyszerű dolog, az tény. de akkor sem gondolom azt, hogy szerencsées úgy belemenni egy házasságba, hogy "úgyis meg fogom csalni".
mintha az olimpiai versenyző úgy vágna neki a versenynek, hogy "úgyis veszteni fogok". lehet, hogy igen, lehet, hogy nem - de az ember nem ezt a gondolatot fixírozza... érted.

euAgWzgmmtq7K 2009.07.06. 10:56:39

@brillo: mentálisan beteg, aki így megy házasságba. de nem is erről beszélünk, hanem arról, hogy a megcsalást kikötni mindenféle feltételül, meg bekövetkezte esetén 8 év házasság, meg gyerek után összeomlani, és elválni, az baromság. tudomásul kellene venni, hogy két felnőtt ember együttélése nem azt jelenti, hogy 24/7 együtt vannak, és egymást folyamatosan ellenőrzik. ez felőrli a kapcsolatokat. a másikat úgy kell elfogadni, amilyen, és olyannak kell szeretni - nem egy képzelt ideált, aki aztán amint megmutatkozik, hogy csak esendő ember, azonnal összedől, és jön a válás.

brillo · http://brillo.blog.hu 2009.07.06. 11:00:05

@d.hardman: nem a világom fekete-fehér, csak igyekszem jól körülhatárolt erkölcsi értékekben gondolkodni, hogy legyen viszonyítási alapom. lehet, hogy holnap megismerek egy pasit, és mindent hátrahagyva lelépek vele (jó, nem valószínű, de tegyük fel:)). ettől még nem fogok ma úgy elaludni, hogy erre készülök... sőt.
ma még azt gondolom, hogy a megcsalás nem kívánatos dolog, és ehhez tartom magam. eszerint élek, és dolgozom a meglévő kapcsolatomon, hogy soha ne is kelljen más férfira vágyódnom, és a páromnak máshol keresni a boldogságot.
ami persze nem garancia semmire. garancia az soha nincs.

én megértem azt, hogy van, aki így viselkedik, és van, aki úgy. hogy az emberek megcsalják egymást, ez van, ez létezik, előfordul, stb. de ettől még nem tartom helyesnek. nekem soha nem az egyedi esetekkel van problémám (az mindenki magánügye), hanem az elvvel, hogy a megcsalás az valami normális dolog, valami, ami "rendben van". nincs rendben!
a rák is a természet része, mégsem gondolom azt, hogy rendben van, és nem kell ellenne tenni semmit. akkor sem, ha tudom, a küzdelem hiábavaló.

Kytia 2009.07.06. 11:01:00

@brillo:

Olyan aranyos, hogy van egy történet, és az azt kommentelők egyetlen érdeke, hogy annak kapcsán általános, mindenható igazságokat nyilvánítsanak ki.

Pl. "minden férfi/nő hűtlen"..."minden gyerek belerokkan, ha elválnak a szülei"..."minden ember önző geci, ha elhagyja azt, aki fájdalmat okozott neki, miközben van gyereke"...stb. Elolvasnak egy néhánysoros történetet, majd a saját kis elvrendszerükbe illesztve értékelik azt, és simán ítélkeznek mások felett zéró információval rendelkeve. Majd ugyanezek az emberek közlik veled, hogy TE mennyire fekete-fehérben látod a világot.
:DDDD

Ne is törődj velük.

brillo · http://brillo.blog.hu 2009.07.06. 11:02:34

@d.hardman: oké, itt jön a képbe a viszony. a rendszeres, felépített, kitervelt, a másik szemébe hazudós szerető-tartás kérdése. azzal mi a helyzet? az sem indok a válásra?

brillo · http://brillo.blog.hu 2009.07.06. 11:03:26

@d.hardman: oké, itt jön a képbe a viszony. a rendszeres, felépített, kitervelt, a másik szemébe hazudós, szerető-tartás kérdése. azzal mi a helyzet? az sem indok a válásra?

Kytia 2009.07.06. 11:03:31

Ja, és még valami. Az erkölcs le van szarva. Az egy kitalált fogalom, nem létezik. Érzések vannak, és reakciók helyzetekre. Ha nem akarom látni többé azt, aki megcsalt, elhagyom. Ha ettől érzem jobban magam, megteszem. Ennyi.

euAgWzgmmtq7K 2009.07.06. 11:03:59

@brillo: a jól körülhatárolt erkölcsi érték pontosan a fekete/fehér gondolkodás. a nagy elvek, erkölcsök mögött pusztán egy dolgot felejtesz el: meglátni az EMBERT.
neked ez a fixa ideád, hogy itt mi arra készülünk, hogy majd jól megcsaljuk a párunkat holnap. nem. de mint ahogy írod, de se zárod ki hogy holnap lelépsz egy pasival. ugyanerről van itt is szó, nem többről - a megcsalás része egy kapcsolatnak, akár rákhoz is lehet hasonlítani, és ugye ha azt mondjuk, hogy nem, mi sose kaphatunk rákot, meg a párunk se, attól még pontosan úgy megbetegedhetünk. és hiába gondoljuk azt, hogy áh, mi aztán sose leszünk rákosak, nem segít, és a partneremnek se ígérhetem meg, hogy nem leszek rákos.

euAgWzgmmtq7K 2009.07.06. 11:08:17

@brillo: nem nagyon értem mire gondolsz, ha a két ember közti viszonyra, akkor szerintem az is vesztes/nyertesre oszlik (milyen meglepő:)), úgyhogy egy kapcsolatból mindig van az, aki röhögve száll ki, és lép majd tovább egy másikba, a másik pedig összeomlik, és hetekig azt sem tudja, hogy mi van. de ez nemcsak a házaasságra, stb. vonatkozik, ha kirúgod 1 kúrópajtidat adott esetben az is hetekig nem tudja megemészteni a dolgot, mert hogy ő többet akart, neked meg már a nevén is gondolkoznod kell negyedév múlva...

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2009.07.06. 11:14:11

@Mioporfeszosz: Első kapcsolata voltam neki. Tényleg nem élte még ki magát. Sőt talán nem is lett volna belőle szétmenés, ha az térzem, mást is ki akar próbálni, de engem szeret. Persze benne van egy jó adag önértékelési zavar is a részemről, hisz ha hagyom , és nem azon parázok, hogy a másik miben jobb... Lehet me gtudtam volna menteni , csak ugye már megitn én tegyek a kapcsolatunkért valamit.... nem, ezt én sme akartam. Nagyon megszenvedtem a szétmenést így is :(

Kytia 2009.07.06. 11:14:49

@d.hardman: "megcsalás része egy kapcsolatnak" Na, pont erről beszéltem.:DDDD

"a jól körülhatárolt erkölcsi érték pontosan a fekete/fehér gondolkodás. a nagy elvek, erkölcsök mögött pusztán egy dolgot felejtesz el: meglátni az EMBERT."

Igen, ezt felejti el Bereg is, amikor lazán lehülyéz egy olyan posztolót, aki "belepusztult a fájdalomba", majd emiatt meghozott egy új döntést az életével kapcsolatban. e persze az neki erkölcsileg meg van tiltva, tekintve, hogy volt gyereke. Miközben itt halálba fikázzátok az erkölcsöt (megjegyzem, jogosan, mert nem az a lényeg), ugyanazt a dogmatikus szöveget nyomatjátok orrba-szájba.

brillo · http://brillo.blog.hu 2009.07.06. 11:17:26

@d.hardman: félreértesz: éppen az a lényeg, hogy látom az embert - csak nekem van szükségem tájékozódási pontokra. de ezeket nem a másik ember meg/elítélésére használom.
én ezek alapján élem az életemet - az, hogy más hogyan és miként, az ő dolga. én csak saját magamért vagyok felelős.

ahogy azt gondolom, lopni helytelen (elmélet). de ha a gyerekem éhezne, lopnék neki ételt (gyakorlat). vagy azt gondolom, hogy ölni helytelen. de ha valaki rámtámad egy baltával, megvédem magam.

vannak erkölcsi értékek, amikhez tartom magam. amíg tőlem telik. törekszem arra, hogy ne tegyek semmi olyat, ami szerintem nem helyes. de ezzel sem nem tagadom a másik oldal létét, sem nem állítom azt, hogy én volnék a tökéletesség mintaszobra - és azt sem mondom, hogy aki másként él, vélekedik vagy cselekszik, az húzza le magát a wc-n..
engem itt sem az egyedi eset érdekel - nem érdekel, a levél írója hány kilót fogyott, vagy tényleg harmonikus volt-e a házassága.
én csak afölött értetlenkedem, hogy az emberek a megcsalást természetesnek veszik.

euAgWzgmmtq7K 2009.07.06. 11:19:46

@Kytia: én nem vagyok dogmatikus, kérlek idézd be, amit annak tartasz, kivi vagyok rá.

A második bekezdésdből nagyjából egy összefüggő félmondatot nem értek, annyit azonban hozzátennék, hogy vannak szellemi, érzelmi stb. szinten alacsonyabban álló emberek, akiket akár lehülyézünk-akár nem, pontosan azon a szinten maradnak. szerintem egy nő, aki gyerekkel együtt lelép egy megcsalás miatt, az hülye, és nem érdemil meg, hogy felnőtt, felelős ember legyen. Beregnek, és nekem is jogom van, hogy ilyen véleményem legyen valakiről 15,10, de akár 2 soros post alapján is. én nem tudom, mi abban az erkölcs fikázása, hogy leírom, amit mindenki tud, hogy akármit mondunk, az emberek úgyis kefélnek összevissza, aztán legfeljebb majd utólag megmagyarázzák.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2009.07.06. 11:20:29

@d.hardman:" saját tapasztalataim szerint a férfiak minden különösebb érzelmi alap nélkül hajlamosak egy jót dugni akárkivel, aztán meg mégis hazamennek a feleségükhöz."
Mondom én, hogy puhapöcsök, de inkább gerinctelenek. Még felelősséget sem képesek vállalni, hiszen otthon a legtöbb esetben az asszony nem tudja mi a szitu.

euAgWzgmmtq7K 2009.07.06. 11:21:46

@brillo: na amit írtál, EZ az önigazolás. köszönöm a többi olvasó nevében, hogy kinyilatkoztattad nekünk.
a megcsalást meg nem az emberek veszik természetesnek, hanem természetes dolog, és az emberek próbálják közelíteni mindenféle magyarázatokkal a megfoghatatlan, emberi természetből fakadó jelenséget.

euAgWzgmmtq7K 2009.07.06. 11:23:00

@tildy:): hát ja. akkor a nők húzzanak lombikbébiprogramra, aztán tartsák el a gyereket + magukat is, mellette anyaként. tényleg nem kötelező férfiak mellett élni, és a mai társadalomban a nők már nem is szorulnak rá anyagilag, hogy életközösségben neveljenek gyereket.

brillo · http://brillo.blog.hu 2009.07.06. 11:25:04

@d.hardman: a megcsalás az állati természetünkből fakad.

euAgWzgmmtq7K 2009.07.06. 11:26:24

@brillo: idéznék egy örök klasszikust:

"you and me baby ain't nothing but mammals, so let's do like they do on the Discovery Channel"

Kytia 2009.07.06. 11:26:47

@d.hardman: "a jól körülhatárolt erkölcsi érték pontosan a fekete/fehér gondolkodás"

Ez az erkölcs fikázása.

Rendben, akkor legyen ez a véleményetek Bereggel karöltve. Azt hiszem, túlélem.:)

"A második bekezdésdből nagyjából egy összefüggő félmondatot nem értek"

Nincs több kérdésem.:DD

Kytia 2009.07.06. 11:27:54

@d.hardman: "hát ja. akkor a nők húzzanak lombikbébiprogramra, aztán tartsák el a gyereket + magukat is, mellette anyaként. tényleg nem kötelező férfiak mellett élni, és a mai társadalomban a nők már nem is szorulnak rá anyagilag, hogy életközösségben neveljenek gyereket."

Jó látod. Efelé halad a világ. De persze kizárólag a nők tehetnek róla.

brillo · http://brillo.blog.hu 2009.07.06. 11:29:15

@d.hardman: csatlakoznék Kytiához - nincs több kérdésem:)

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2009.07.06. 11:30:15

@d.hardman: Nem kell lombikbébiprogram, hiszen nem minden nő akar mindenáron gyereket, de akar is az is sok esetben meg tud állnia saját lábán . Az lenne mondjuk az ideális, ha megbízható férjektől llenne az a gyerek, egy jó kapcsolatban.

Én nem egyszer tartottam el a volt páromat is, mikor nem dolgozott, azt hiszed egy gyereket nem tudnék? Vagy azt hiszed, férfi anyagi segítsége nélkül minden nő a falat kaparná és összeomlana? Nagy tévedésben élsz. Sőt.

euAgWzgmmtq7K 2009.07.06. 11:30:27

@Kytia: tanuljál egy kis szociológiát. az erkölcs, mindenféle eszmerendszer lényege pontosan az, hogy sztereotípiákkal, minél egyszerűbb magyarázatokkal segítse a "tisztánlátást", ha valakinek felesége van, és mással tud, berakod a "rossz dolog-megcsalás" rekeszbe, és ezzel le van tudva, társadalmi szinten és sajátmagad számára is meg van magyarázva, mi történt. ezt a gondolkodást egy adott szinten már lehet fekete/fehérnek tekinteni, mindazonáltal én nem mondtam, hogy az erkölcs rossz lenne, azt mondtam hogy fekete/fehér. Jézus is megmondta, boldogok a lelkiszegények, úgyhogy én is szívesebben lennék egyszerűbb, primitívebb ember.

brillo · http://brillo.blog.hu 2009.07.06. 11:33:43

lelki szegény = primitív? hűha...

euAgWzgmmtq7K 2009.07.06. 11:33:46

@tildy:): én nem hiszek semmit, amit a számba kívánsz adni. úgylátom, egyetértesz azzal, hogy tény, ma már nincs szükség két emberre, egy férfira és egy nőre, hogy egy család mint a társadalom legkisebb egysége, működőképes legyen, és gyereket neveljen. nem értem, miért a nők tehetnének róla, szerintem a technológiai fejlődés, a "távolságok csökkenése", és az életszínvonal emelkedése miatt történt ez. nekem nem kell bizonygatnod, hogy megállsz a saját lábadon, mivel ez számomra evidencia, - mint ahogy bárkinek, aki körülnéz a világban - úgyhogy ne rajtam töltsd ki a frusztrációidat, köszi.

euAgWzgmmtq7K 2009.07.06. 11:35:41

@tildy:): leírtam egyszer, lehet az is megjelenik majd ezzel együtt. plz ne vetítsd ki rám a frusztrációidat, evidencia és tény akárki számára, hogy ma már a nők nem szorulnak férfiakra. pont ezért írtam, amit írtam, igazából nem értem a felizgulás okát, lehet vmilyen elfojtásod van. szerintem nem a nők tehetnek erről, hanem az életszinvonal növekedése, a világ globalizálódása, és a technológiai színvonal emelkedése.

Kytia 2009.07.06. 11:39:19

@d.hardman: igen, pontosan ezt teszed te a megcsalatást követő válással. Beteszed a "rossz dolog" - fiókba. Kicsit sem próbálod meg árnyaltan szemlélni a dolgot, és sokakkal egyetemben nem akarod felfogni, hogy a megcsalt félben gyakran a hűtlenség visszafordíthatatlan érzelmi folyamatokat indít el, aminek hatására nem tudja úgy folytatni az életét, mint azelőtt. Így történt a posztolóval is. Ezt persze kurvaegyszerű lehülyézni (lásd: lelki szegények), miközben magát a megcsalást (ami, csak jelzem, szintén emberi döntések nyomán alakul ki) elfogadod, mint emberi szükségletet.

brillo · http://brillo.blog.hu 2009.07.06. 11:40:09

@d.hardman: a spiritualitás témakörét inkább ne feszegessük. avilai szent teréz (hogy egyet említsek a sok közül) sok minden, de hogy primitív volna... :D

euAgWzgmmtq7K 2009.07.06. 11:41:50

@brillo: ki a tököm beszélt avilai szent terézről? Jézust idéztem, aki a hegyibeszédben említette, amit írtam. Kérdezz meg egy teológust, ez azt jelenti, hogy az egyszerűbb embereknek könnyebb befogadni az egyszerűbb magyarázatokat, és boldognak lenni. szerintem ez felnőtt ember számára amúgy se lehet kérdéses.

Kytia 2009.07.06. 11:42:00

@d.hardman: "lehet vmilyen elfojtásod van" Undorító, ocsmány dolog személyeskedéssel, és sértegetéssel próbálni belefolytani a másikba a szót. Ez az a lelki gazdagság, amit megtestesítesz?

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2009.07.06. 11:43:45

@d.hardman: "azzal, hogy tény, ma már nincs szükség két emberre,egy férfira és egy nőre, hogy egy család mint a társadalom legkisebb egysége, működőképes legyen"

Nem, ezzel azért nem értek egyet. Bár anyagilag meg tudja oldani a gyereknevelést, másrészről viszont van amit nem tud megadni a gyereknek. Egy nő ugyanis sosem tud megfelelő férfi mintát mutatni gyermekének, ahogy egy férfi sem tudna megfelelő nőit.

Amúgy igazad van a frusztrációban, elnézésed kérném , csak túl sokszor láttam már azt a mentalitást, hogy férfi nélkül semmit sem ér a nő.

euAgWzgmmtq7K 2009.07.06. 11:45:14

@Kytia: nem igaz, egy szót se mondtam a válásról. nagyon sztereotípiákban gondolkozol, mint látom, egy egész személyiségképet építettél fel a pár kommentem köré, amit e témakörben írtam ide. nem ilyen vagyok. teljesen árnyaltan szemlélem a dolgot, és tény: erkölcsi piedesztálról (majd mi holtomiglan-holtodiglan örökké együtt, a férjecském nem kefél mással stb.) csak nagyot lehet esni, mint a post íróján látjuk. ez a felnőttéválás folyamata, sajnos az illető kicsit későn tapasztalta meg a dolgot - "mostmár mindig ott lesz a kisördög". Hát igen, normális embernek az európai kultúrkörben kb. a gimi alatt megtörténik, hogy ordenáré módon megcsalja a szerelme, és azóta benne van a kisördög, és úgy áll hozzá a kapcsolataihoz - nem úgy folytatja az életét, ahogyan addig. fel kell nőni, sajnos, mert a világ kegyetlen.

Kytia 2009.07.06. 11:46:06

@d.hardman: Kurvára kezd idegesíteni a barbár okoskodásod.

Ha már akkora nagy vagy bibliaértelmezésben, nyilván tudod, hogy Jézusnak ez a mondata egy félrefordítás nyomán kapott ilyen hangsúlyt.
Az eredeti szöveg jelentése szerint a "lelki szegények" kapcsán Jézus a "vágyaikban szegényekre", szerényekre, nem törtetőkre gondolt.

Mondom ezt totál ateistaként, de ennyi műveltség még így is szorult belém a Bibliával kapcsolatban.

euAgWzgmmtq7K 2009.07.06. 11:47:54

@Kytia: nem én kezdtem, egyrészt te kezdtél basztatni azzal, hogy igenis a nőknek nem kell férfi - amikor én pont azt írtam, hogy nem kell. erre az aránytalanságra gondoltam úgy, hogy valamit rejtegetsz még önmagad elől is. a személyeskedést pedig korábbra visszamenőleg se én kezdtem, hogy megbaszok-e mindnekit aki hagyja, meg verem e a faszom, viszont ha engem lehet oltogatni, akkor nem hagyom magam. lelkileg gazdagnak se mondtam magam, ezt is csak te képzeled oda.

@tildy:): szerintem is szükség van apaképre, a nevelés szempontjából. azonban látjuk, tényleg sok egyedülálló anya van, aki bizonyos családi segítséggel képes a gyerek apjára/egy férfira támaszkodás nélkül felnevelni a gyereket. úgyhogy a világ megint egy lépéssel előrébb tart, mint a mi elveink a gyereknevelésről.

Kytia 2009.07.06. 11:48:19

@d.hardman:

"nem igaz, egy szót se mondtam a válásról"

Néha azért visszaolvasod a saját kommentjeidet?

"Szerintem egy nő, aki gyerekkel együtt lelép egy megcsalás miatt, az hülye, és nem érdemil meg, hogy felnőtt, felelős ember legyen."

Ezt néhány sorral feljebb írtad.

brillo · http://brillo.blog.hu 2009.07.06. 11:48:43

@d.hardman: kedves, ha ismernéd a teológiát, tudnád, hogy a lelki szegény azt jelenti: olyan ember, aki szabad, aki megszabadult a kötöttségektől. és semmi köze a primitívséghez.
talán neked kéne teológushoz fordulnod...

euAgWzgmmtq7K 2009.07.06. 11:49:52

@Kytia: igen, tudom, hogy értette, és pontosan aszerint is használtam. próbáld meg emészteni, olvasgasd, idővel csak leesik, mire céloztam, amit egyébként jól tudsz, csak tagadod: ha valaki egyszerű szellemileg, IQja 100 alatt van, az beveszi az egyszerű maszlagot is, mert az egyszerű világképébe teljesen illeszkedik a fekete/fehér, jó/rossz analógia. ha unod az okoskodásomat, akkor meg ne olvasd, jobb ötletem nincs.

euAgWzgmmtq7K 2009.07.06. 11:52:12

@brillo: nem, nem azt jelenti. én a vulgátát olvastam eredetiben, fordítottam, úgyhogy tudom. és jobban értek a teológiához, mint az ittlévők 90%a, ebben biztos vagyok.

@Kytia: igen, ezt írtam. nem azt, amit a számba adtál, a válással semmi gond nincs. viszont hülyének tartom azt, aki nem elég érett szellemileg, viszont máris gyereket "szül", meg "nevel" közben meg ilyen gyermeteg szinten áll.

Kytia 2009.07.06. 11:52:31

@d.hardman: Bennem is mindig ott lesz a kisördög, de ez nem jelenti azt, hogy felnőtt emberként nem döntök egyszer majd úgy, hogy elhagyom, aki megcsalt. Kisördöggel, vagy kisördög nélkül. Az, hogy a megcsalást létaző dologként kezeljük, vagy akár törvényszerűségként, még nem jelenti azt, hogy nincs következménye. Az emberi agresszió is genetikailag kódolt, mégis bünteti a társadalom, ha túlzott formában jelentkezik.

euAgWzgmmtq7K 2009.07.06. 11:55:08

@Kytia: mondtam az ellenkezőjét? látom itt sokaknak tényleg nehéz differenciálni, hogy aki nem azt mondja, hogy megcsalás esetén válás, és összedől a világ, az elkövető meg egy geci, az már mindjárt azt mondja, hogy a megcsalásnak nincs következménye. minden tettünknek következménye van, amit viselnünk kell. ezt karmának hivják.

brillo · http://brillo.blog.hu 2009.07.06. 11:55:20

@d.hardman: attól, hogy lefordítottad, még nem biztos, hogy érted. lehet, hogy az itt lévőknél jobban értesz a teológiához, de én is teológust kérdeztem az ügyről, szóval ennyit a nagyképűsködésről.

gondolhatod bátran, hogy a primitív ember kevésbé árnyaltan látja a világot (talán így is van) - csak kérlek az ilyen fejtegetéseidhez ne Jézust idézd:) köszi

euAgWzgmmtq7K 2009.07.06. 11:59:13

@brillo: ez van, én Jézust fogom idézni. egyébként mégis, szerinted akkor ki a faszom érti? eddig az volt a baj, hogy félrefordítás, és nem érthetem. történetesen latintanulmányaim során a vulgátát fordítgattam, elemeztem, úgyhogy ez nem jött be. mostmár az a szöveg, hogy lehet hogy lefordítottam, de nem érthetem, meg különben is, neked valaki más mást mondott, úgyhogy nekem nem lehet igazam.

Kytia 2009.07.06. 12:00:00

Asszem, én feladtam.:)

Úgyis ebédidő van, megyek enni.:)
Vidám karmát mindenkinek, és éljen az árnyalt gondolkodás, és a maszlag le nem nyelése.:DDD

brillo · http://brillo.blog.hu 2009.07.06. 12:03:14

@d.hardman: hát, ez van:) még a jogot is 1000 módon értelmezik, pedig annak aztán világosnak kéne lennie...

viszont ezennel én is búcsúzom: jó étvágyat!:)

bereg 2009.07.06. 12:42:25

Húha, de elfajult a kezdeti kellemes társalgás :) A vagdalkozásból inkább kimaradnék. Feldobok egy költői kérdést, és már itt sem vagyok. Szóval: vajon hány gyereket tud rendesen felnevelni az a nő, aki megcsalást észlelvén mindig szakít? A rendes felnevelésbe vegyük bele azt is, hogy a gyerek apja is jelen van a családban.
Mindenkinek további kellemes megcsalásmentes héköznapokat kívánok!

Kytia 2009.07.06. 12:56:26

@bereg: "A rendes felnevelésbe vegyük bele azt is, hogy a gyerek apja is jelen van a családban. "

Ezt most komolyan tetted fel ezt a kérdést??:DDDD

Vajon hány NORMÁLIS kenyeret tudsz elkészíteni ha csupán 4 kiló liszt, 4 liter víz, és 5 tasak élesztő van otthon? Ja, a NORMÁLIS kenyér fogalmába tartozzon bele, hogy mindenképp tartalmaz csülökpörköltet.:)))

tammasibela 2009.08.06. 18:30:21

medkit.hu/ > nektek is segíteni fog a szexuális életetekben!
süti beállítások módosítása